Ofte stillede spørgsmål
Vi modtager rigtigt mange spørgsmål. Her har vi samlet de mest stillede.
Generelt
Generelle spørgsmål til VPN
6 svar
Jeg har glemt mine loginoplysninger, hvad gør jeg?
Du kan få tilsendt dit brugernavn og kodeord igen her
Er VPN lovligt?
VPN er lovligt så længe man bruger det til lovlige formål.
Det kan dog være mod de enkelte TV udbyderes betingelser at benytte en VPN til at omgå deres geoblokeringer.
Det kan dog være mod de enkelte TV udbyderes betingelser at benytte en VPN til at omgå deres geoblokeringer.
Hvilke TV-kanaler er der med?
Der er ikke nogen TV kanaler med i VPN. VPN giver dig adgang til en dansk IP adresse. Den danske IP adresse kan du bruge til at tilgå danske WebTV udbydere. Du kan se en liste over hvilke kanaler der understøttes her.
Jeg har ikke modtaget mit brugernavn og kodeord efter jeg har betalt, hvad gør jeg?
Tjek dit spam-filter, hvis mailen ikke ligger der, så kontakt kundeservice på support@vpn-byen.dk
Må man bruge forbindelsen på flere enheder på samme tid?
Du må installere VPN på alle de enheder du vil. Du skal benytte samme brugernavn og kodeord på alle enheder.
Som udgangspunkt må man dog kun bruge VPN forbindelsen på en enhed ad gangen. Har du brug for at kunne bruge flere enheder på samme tid kan du tilkøbe ekstra logins på kundesiden til 20 kr. pr. måned pr. enhed. Når man køber ekstra logins skal du bruge samme brugernavn og kodeord til at logge på VPN på alle enheder.
Som udgangspunkt må man dog kun bruge VPN forbindelsen på en enhed ad gangen. Har du brug for at kunne bruge flere enheder på samme tid kan du tilkøbe ekstra logins på kundesiden til 20 kr. pr. måned pr. enhed. Når man køber ekstra logins skal du bruge samme brugernavn og kodeord til at logge på VPN på alle enheder.
Virker det på AppleTV og Chromecast?
Når man bruger Airplay eller Chromecast overtager AppleTV og Chromecast streamet. De afslører din oprindelige ip adresse, og derfor fungerer det ikke.
Alternativt kan et HDMI kabel mellem din enhed og dit TV benyttes.
Alternativt kan et HDMI kabel mellem din enhed og dit TV benyttes.
Teknisk
Tekniske spørgsmål vedr. fejl eller lign.
8 svar
Er det svært at sætte min enhed op til at køre VPN?
Opsætninger på alle enheder er meget simple, så det er rigtigt nemt at opsætte VPN.
Du finder opsætningsvejledninger her.
Du finder opsætningsvejledninger her.
Jeg er logget på VPN, men hjemmesiden siger stadig jeg ikke er i Danmark, hvad gør jeg?
Dette problem kan skyldes cookies på din computer, slet dine cookies og prøv igen. Hjælper det ikke kontakt da kundeservice.
Min mobile enhed er på VPN, men mine apps siger jeg ikke er i Danmark?
1. Slet App’en
2. Log på VPN
3. Installer App’en igen (Imens du er på VPN)
4. Åbn App’en, og vælg nej til lokalitetstjenester hvis den spørger.
NB: Det er ikke VPN-Byen app’en du skal afinstallere. Det er den app der siger at du er i udlandet
2. Log på VPN
3. Installer App’en igen (Imens du er på VPN)
4. Åbn App’en, og vælg nej til lokalitetstjenester hvis den spørger.
NB: Det er ikke VPN-Byen app’en du skal afinstallere. Det er den app der siger at du er i udlandet
Jeg får fejl 691, hvad gør jeg?
Tjek at brugernavn og kodeord er korrekt og at domæne er tomt.
Jeg får fejl 812, hvad gør jeg?
Tjek at dit abonnement ikke er udløbet, hvis du stadig har et aktivt abonnement så kontakt supporten.
Jeg kan ikke se TV2 via YouSee når jeg er logget på VPN, hvad gør jeg?
YouSee kræver ekstra betaling for at kunne se TV2, på andre internetforbindelser end ens egen internetforbindelse.
Det kan du læse mere om hos YouSee her.
Det kan du læse mere om hos YouSee her.
L2TP serveren svarede ikke, hvad gør jeg?
Fejlen kan enten skyldes at du ikke har internetforbindelse eller at der er blokeret for VPN hos din internetudbyder.
Har du internetforbindelse anbefaler vi at opsætte OpenVPN istedet. Det finder du en guide til her.
Har du internetforbindelse anbefaler vi at opsætte OpenVPN istedet. Det finder du en guide til her.
Min internetforbindelse er meget langsom eller ubrugelig mens jeg er på VPN, hvad gør jeg?
Tag en hastighedstest med og uden VPN til vores speedtest server.
Har du en iPhone eller iPad skal testen tages gennem vores app.
Har du ikke en iPhone eller iPad skal tage testen mod følgende: http://vpnbyen.link/speedtest (Dobbelttjek at du tester mod serveren VPN-Byen)
Er hastigheden nogenlunde den samme med og uden VPN aktiveret påvirker VPN forbindelsen ikke din internethastighed.
Du skal bruge mindst 5 mbit for at kunne se TV i ordentlig kvalitet uden afbrydelser.
Hvis downloadhastigheden er meget lavere med VPN aktiveret, kontakt da vores kundeservice.
Har du en iPhone eller iPad skal testen tages gennem vores app.
Har du ikke en iPhone eller iPad skal tage testen mod følgende: http://vpnbyen.link/speedtest (Dobbelttjek at du tester mod serveren VPN-Byen)
Er hastigheden nogenlunde den samme med og uden VPN aktiveret påvirker VPN forbindelsen ikke din internethastighed.
Du skal bruge mindst 5 mbit for at kunne se TV i ordentlig kvalitet uden afbrydelser.
Hvis downloadhastigheden er meget lavere med VPN aktiveret, kontakt da vores kundeservice.
Betaling
Spørgsmål til betaling, opsigelse mm.
5 svar
Hvad koster det?
Du kan finde alle vores priser under "Priser" på vores hjemmeside.
Du kan også klikke her for at komme direkte til siden.
Du kan også klikke her for at komme direkte til siden.
Bliver der automatisk trukket penge hver måned?
Som udgangspunkt trækker vi ikke automatisk penge hver måned.
Hvis du tilmelder dig automatisk betaling (Som er frivilligt) vil vi automatisk trække hver måned og holde abonnement aktivt
Hvis du tilmelder dig automatisk betaling (Som er frivilligt) vil vi automatisk trække hver måned og holde abonnement aktivt
Hvordan afmelder jeg mig automatisk betaling?
Du kan afmelde dig automatisk forlængelse ved at logge ind på vores kundeside. Derefter klikker du på "Afmeld automatisk betaling"
Hvordan opsiger jeg mit abonnement?
Dit abonnement vil automatisk udløbe, hvis du ikke forlænger det. Har du tilmeldt dig automatisk betaling, skal du logge ind på kundesiden og afmelde automatisk betaling.
Det er ikke nødvendigt at kontakte vores kundeservice for at opsige dit abonnement.
Det er ikke nødvendigt at kontakte vores kundeservice for at opsige dit abonnement.
Jeg har fået nyt kreditkort, hvordan skifter jeg det?
Du skal logge ind på kundesiden og Afmeld automatisk betaling og tilmeld igen.